Stafettvasan avklarad

Jag är så glad att jag kunde vara med och åka årets stafettvasa.
Det var så kul!! Fast måste erkänna att det inte alls var kul hela tiden, var rätt jobbigt också :)
Kan berätta att det inte var alldeles lätt att vara med i samma tävling som Björn Lind och Thobias Fredriksson :)
Så med tanke på att det var en hel del elitåkare med i tävlingen får vi vara nöjda med att komma på 621:a plats

av ca 900 lag. Kändes dock inte helt kul att bli omåkt av de flesta. Jag blir iallafall inte ledsen av det utan ännu mer taggad. Nu vill jag träna ännu mera och till nästa år vill jag såklart förbättra mig rejält!

Det allra roligaste i loppet var mina fantastiska skidor. Hade GRYMT bra glid. Har aldrig åkt så fort någonsin i backarna. De första nedförsbackarna efter Hökberg gick så fort. Benen bara skakade och det pirrade rejält i maggropen. Hade det inte varit för de suveräna spåren hade jag nog ramlat och slagit ihjäl mig, kändes som jag åkte minst i 50 km/h =)

Tack sötaste vallaren för SUVERÄNT glid.
Fästet var dock sisådär med. Kan det bero på vallaren tro? :) 




Mitt mål att åka i minst 10,86 km/h slog jag. Hastigheten mellan Hökberg och Eldris hamnade på 11,91 km/h och mellan Eldris och Mora på 11,28 km/h. Sluttiden blev 1 h 39 min, vilket jag får vara nöjd med.
Hade kalasväder med omväxlande sol och moln och -5 grader.
Till kvällen blev det mat och prisutdelning. Vissa hamnade på Evetsbergs Vasaloppsbal på kvällen redigt förfriskade. Själv så tog jag det lungt och laddade för en bal på slottet i Örebro på lördagkvällen.



Kommentarer
Lina

Grattis till placeringen! Bra jobbat :-))

Så kul att allt kändes bra, med vallningen och allt.



Ja nu blickar vi framåt till våren och en underbar cykelsäsong :-) Längtar! Om 1 månad får jag uppleva cykellyckan på Mallis! oohh tror knappt att det är sant.



Hoppas förkylningen blir bättre!

Krya på dig!!!

2009-03-04 @ 09:30:00
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

Vad roligt med bra glid! Det VAR en häftig känsla att bara susa nerför backarna och riktigt få upp farten :)



Hoppas du börjar känna dig piggare så att du kan fortsätta träna. Jag känner mig oförskämt pigg just för tillfället.

2009-03-05 @ 15:59:23
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0