Dagens cykelpass

Jag har dålig koll på bra cykelrundor runt stan. Sträckan Örebro-Kumla börjar jag kunna. Lite trist att åka fram och tillbaka samma sträcka, sedan är den ganska så flack. Perfekt väg till och från jobbet, men som helgrunda vill jag gärna ha några längre rundor och gärna rundslingor.
Frågade min systers sambo igår om tips på bra vägar. Eftersom han hade svårt att förklara tyckte jag det var bättre att han visade mig. Så drog med han ut på en runda idag på 39 km. Lite lagom kortpass. Trevliga vägar och trevlig omgivning. Vätskepaus vid halva sträckan vid en kyrka.

Sträcka: 39,31 km
Total tid: 1:32
Medelhastighet: 25,41 km/h
Maxhastighet: 43,32 km/h

Medelhastigheten blir lite missvisande som vanligt då jag nollställer cykeldatorn redan hemma. Uppvärmning o nedvarvning mitt inne i centrala Örebro vilket drar ner medelhastigheten rejält.


Kommentarer
Annika

Malin, du stressar mig! :) Shit vad du kör... och jag har ingen cykel...ho ho ja ja...

2009-05-03 @ 22:11:07
URL: http://tremil.blogg.se/
Coyntha

Vad roligt! Det var inte en lagom runda!! ;)

Vad skönt att kunna cykla så mycket!

Ha en bra vecka. Kram!

2009-05-04 @ 13:12:54
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Lina

Åh vad härligt att få lite mil i benen :-)

hemma i Småland blev det massa cykling, överlycklig :-)) Nu är man tillbaka till den tråkiga vardagen i Gävle. Pust! Saknar redan mitt Småland!



Hoppas du har en fin måndag!

2009-05-04 @ 13:53:24
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0