Lägre puls

Vet inte om jag bara är lite trött. Denna vecka har inte träningen varit på topp.
Körde ett Spinning Puls-pass i måndags. Hade fullt upp att hänga med i de olika pulshöjningarna och låg i underkant i de pulszoner man skulle ligga i. Kände mig trött och kraftlös.
Igår var det samma sak när jag var ute och cyklade. Det blev en runda på cykel igår kväll på 44 km. Vanligtvis trycker jag på och kör lite fartlek på cykelpassen. Igår orkade inte benen pumpa på alls. Jag kände mig seg. Min medelpuls låg på 145 slag och max på 166 slag. Brukar ligga på medel: ca 150 och max ca 178 slag.
Helt ok att ligga i pulszon 2 och snudda in i pulszon 3 på ett pass på 1:45 h. Inga fel heller att köra ett lågintensivt pass. Då får ju min kropp chans att återhämta sig mellan de tuffare passen.

Det har inte blivit någon cykel till jobbet denna vecka heller. Igår var det planerat att cykla. Gick dessvärre inte så bra för mig i tisdagskväll när jag skulle pumpa däcket på cykeln. Jag hade av ventilen (ja väldigt klumpigt :) och orkade inte byta slang. Klockan var redan mycket och insåg faktum att det var lika bra att strunta i det och gå och lägga sig istället. Bekväm som jag var lämnade jag in däcket för slangbyte på cykelaffären igår. Måste ta tag i att lära mig byta slang på ett smidigt sätt. Det går ju inte att ringa någon när man är ute på vägen och cyklar och får punktering. Eller ja går o går... :)
Nä jag ska lära mig det! :)
Ska satsa på att cykla till jobbet på fredag.


Kommentarer
Annika

Åh, det där låter krångligt med punka och slangbyte - är man tvungen att kunna sånt, hehe...



Nu du, är det nära nära cykelinvestering. Tanken är att jag ska upp med plånboken imorrn :)



Men jag har huvudbry angående alla tillbehör! Vad köpte du? Vad behöver man? :)



Angående en cykeltur tillsammans låter jättekul! Jag behöver ju alla tips och hjälp jag kan få. Du är ju erfaren nu! Bra köp med takställ!

2009-05-14 @ 22:04:16
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Ajdå det var ju inge kul. Ska försöka hjälpa :-)

Den lilla grejen som sitter på ventilen ska du inte skruva av helt när du pumpar, utan den ska bara skruvas upp lite så det kommer i luft.



Byte av slang kan vara lite knepigt i början, har du några däckavtagare? Verktyg som är bra att ha när man ska byta slang.



Jag vet att det finns filmer på youtube som visar hur du ska byta däck, de är värda att kolla in :-)



http://www.youtube.com/watch?v=vITaRWMIKKs&feature=related



Lycka till!

2009-05-14 @ 22:50:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0