Strålande avslut

Strålande avslut på jobbveckan.
Hade med mig löparkläderna till jobbet och drog direkt till Karlslundsspåret när jobbet var slut för veckan. Gubbarna på jobbet frågade om jag skulle springa hem (22 km). Nej sa jag det är lite väl långt. Tyvärr är jag inte så tränad gällande löpning som de som ska springa 21 km imorgon på Göteborgsvarvet.

Strålande solsken, underbar terräng och miljö sprang jag på i lungt tempo. Mitt femte löppass detta året. Kändes skönt att vara utomhus. Alldeles för skönt för att bara springa 5 km som var min tanke. Om jag tar det lungt tänkte jag att då borde jag orka springa lite längre. Visst gjorde jag det. Vill man så kan man!!
Det blev en lugn, skön och alldeles underbar löptur på 8 km som tog 49 min. Ett lagom tempo för en nybörjarlöpare som mig.

Imorgon bär det av till Göteborg och Göteborgsvarvet. Ska dock inte springa utan följer bara med som hejarklack. Det ska bli riktigt skoj! Trevlig helg på er alla!




Kommentarer
izza

Tack för lyckönskningen! Det gick kanon igår!! Riktigt skoj var det också!



Jag tycker det är perfekt med proteinpulver. Men egentligen gillar jag det inte för att det är sötningsmedel i, fast man kan väl inte få allt... Du får hänga på hem någon gång så ska du få dig en shake ;)



Kommer inte ihåg vad jag skrev sist om yogan. Ska nog pallra mig iväg imorn. Det blev löpning för dig idag istället för yoga antar jag? Det var ju lite väl tidigt med 15.00 idag, extrapasset alltså. Nästa lördag jobbar jag.



Kul att läsa om dina äventyr med cykeln! Inta bara att trampa inte ;)



Trevlig helg!!!

2009-05-15 @ 19:18:04
URL: http://runrunner.wordpress.com
guldmulten

Springer du på den tiden är du nog snabbare än vad vi är även fast vi harvat på några gånger fler :)

2009-05-18 @ 07:54:19
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0