Kesopannkakor med morot & kanel

Lite känningar i halsen gjorde att jag tog en vilodag. Tvätt, städning och matlagning stod på kvällschemat. Blev så grymt sugen på pannkakor och surfade runt lite och hamnade på Mollys Hälsoblogg och hittade detta recept.
Var lite skeptisk till en början om det verkligen skulle bli så gott, men det blev det! Grymt gott till och med. Jag gjorde det lite enklare för mig och tog lingonsylt till pannkakorna istället för som på Mollys bild, kvarg och en massa goda frukter.

Ändrade lite smått i receptet. Hade inget dinkelmjöl hemma och så tog jag lite mindre keso. Dubblade satsen (men tyckte att det bara räckte till 3 portioner istället för 4, men jag är väl lite stor i maten :).
Så här blev receptet:

3 portioner
2 morötter
2 ägg
2,5 dl mjölk
1 dl vetemjöl
1,5 dl grahamsmjöl
1,5 tsk kanel
1 krm salt
1,5 dl naturell keso
smör (att steka pannkakorna i)

Riv morötterna fint. Vispa äggen i en bunke och häll på mjölken. Tillsätt mjöl, kanel och salt och vispa tills smeten är jämn. Rör ner keso och morötterna. Grädda.







Kommentarer
guldmulten

ser goda ut. Blir allt sugen på att testa dem...

2009-11-23 @ 20:32:00
Lina

Oj oj så gott det låter! Mumma! Det måste jag prova och göra!! Längtar så tills vi får vårt egna kök, i januari får vi tillgång till vår lägenhet, sen blir det totalrenovering men kanske i februari kan jag stå och laga pannkakor i vårt kök :-)

2009-11-23 @ 20:45:08
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Susanna

Spännande med morötter i, har jag aldrig testat. Måste nog göra det :)

2009-11-23 @ 22:35:53
URL: http://powersus.blogspot.com
Molly

kul att du testade dessa :) det är kvarg, dvs. kesellan som LIDL säljer :)



ha en bra dag! fin blogg förresten! kram

2009-11-24 @ 10:27:36
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0