Lika med noll

Efter en dusch och en lunch fylld med vitaminer känns det genast mycket bättre. Jag har duschat bort svettningarna från febern och tillsatt kroppen energi. Nu ska det bytas sängkläder för nu ska febern puts väck bort.

Denna vecka blir träningen lika med noll. Minns inte när det hände senast. Känns iallfall ok. Det är långt kvar till nästa tävling. Jag hinner. Jag vilar upp mig. Jag skaffar mig mer energi. Jag njuter av tillvaron och lugnet. Jag bara är. Det kan verkligen behövas. Stanna upp. Vila. Tänka efter.

Det har blivit sisådär med maten i veckan. Det blir lätt att jag tappar sugen när jag känner mig hängig. Ändå är det ju så enkelt att äta gott och nyttigt. Som idag. Ett äpple, en kiwi, en clementin, ett halvt granatäpple och en halv burk keso med äpple, päron och vanilj toppat med lite kanel. Mumma.




Kommentarer
izza

Skönt att höra att du mår bättre!! Skönt också att du kan se vilan som någonting positivt och inte stressar upp dig! En vecka är ju liksom ingenting i det stora hela!



Hoppas du får en trevlig avslutning på veckan!

2009-10-23 @ 19:27:28
URL: http://runrunner.wordpress.com
Miss Agda

Tänk inte på träningen nu, ha inte dåligt samvete. Ibland säger kroppen ifrån och då ska den få vila. Bra med vitaminer -snart är du frisk igen!

Kram

2009-10-23 @ 21:14:44
URL: http://www.missagda.blogspot.com
frida

Vad smarrigt det där ser ut, blir riktigt avis nu. Önskar jag hade den skålen framför mig, tom. mer än godis (ja nästan...). Bra att skippa träningen, vila ut kroppen riktigt innan den får kämpa igen. Peppa Anna för min del också.

Ja det är mycket som händer i Sthlm, bra för mig nu när jag bor här. Men vi kanske kan samlas i Örebro för att ha lite träningshelg i tråkiga januari!

2009-10-23 @ 22:03:58
URL: http://fridfullt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0