Sötbegär

Jag vet att man får bort sitt sötbegär genom att sluta stoppa i sig sötsaker. Det har jag läst många skrivit om, det har jag hört många sagt. Ändå så kan jag inte bara bestämma mig att sluta. Eller bestämma mig att sluta det är jag bra på, men sen att genomföra det är en annan sak. Det är så svårt.
Inte för att jag äter massor med sötsaker, men sötbegäret finns där och skulle jag ha godis hemma skulle jag nog äta det varje dag. Som tur är finns det aldrig godis hemma hos mig, för när det gör det äter jag upp det direkt. Jag kan inte spara på godis, jag kanske tror att det blir gammalt över nattten? :)


Igår vad det en sån kväll som sötbegäret slog till något grymt. Det går bara inte att hejda, eller så är jag helt enkelt för svag för att stå emot. Fick norpa några av kakorna jag bakat till min födelsedag. Sedan när det inte räckte stoppade jag i mig en bar med choklad och mintsmak.





Foto: mrsmalinski



Kommentarer
frida

Känner igen mig så väl. Man vet så väl, men precis som du måste jag äta allt direkt oavsett magont :).Hoppas det var gott iallafall!

2009-10-09 @ 08:09:31
URL: http://fridfullt.blogg.se/
Annika

Åhhej och hå, jag vet! :) Jag har för tillfället också väldigt dålig karaktär. Usch. Ger med mig och hittar på bra anledningar om varför jag ska få köpa godis... Dumt. Jag vet ju hur bra det känns att vara ståndaktig och istället unna sig något ibland bara... men det går ju i perioder. Det är rätt ok ändå :) Snart kommer jag inte tolerera det mjuka på magen längre och ta tag i mig själv.



2009-10-09 @ 10:38:17
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Oooja ibland sätter sötsuget in rejält. Jag försöker hålla mig till en dag i veckan då jag får unna mig något riktigt gott. I veckorna om suget faller in brukar jag gå i en affär där jag vet att de har riktigt bra fruktavdelning, fräch frukt av alla möjliga slag är det bästa jag vet. Vindruvor dämpar sötsuget med sin söta smak! Mums! :-)

Men unna sig måste man få göra!! Sätta guldkant på tillvaron :-)

2009-10-09 @ 10:54:30
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Mitt sötbegär håller på att spåra ur totalt! Undra om det är höstmörkret? Det slog mig idag att jag ska ta tag i kosten. Har ätit kanelbullar till kvällsmat två dagar i rad nu. Smart... Det blir liksom en ond spiral.



Jag funderar på att ta det relativt lugnt från träningen i helgen och lägga upp en kostplan istället. Fr.o.m. måndag är det BIG NO NO till sötsaker. Ska du hänga på??? Vi kan göra det till en tävling! Tävling är bra grejjer! En bloggutmaning kanske?

2009-10-09 @ 18:36:09
URL: http://runrunner.wordpress.com
frida

Bloggutmaning eller pepp är skoj! Jag är på :)

2009-10-09 @ 22:35:30
URL: http://fridfullt.blogg.se/
Miss Agda

Fint foto (älska aalto-vaser!! Jag äger över 10st för kan inte sluta köpa dem :)

Visst är det så med godis, man vill bara ha mer. Jag var duktig med socker och åt mindre av det ett tag, men nu har jag ätit choklad varenda dag i 1,5 veckor. Bestämmer alltid att sluta "imorgon" och det har gått sådär.

Kram

2009-10-11 @ 21:57:45
URL: http://www.missagda.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0