Avslappning eller hård träning?

Jag är bokad på ett Spin Puls pass ikväll. Jag vill, jag vill, jag vill köra det. Frågan är om jag orkar eller borde?
Jag känner mig lite varm och småhängig. Hoppas på att det går över. Alternativet blir att köra lite yoga hemmavid.

Jag fick en yogamatta i present av min far och fru i lördags. Har sedan tidigare boken "Energiyoga - av Louise Malmros Manfrinato" där det finns olika övningar som lätt kan göras hemma. Min tanke är att försöka köra ett yogapass i veckan hemma istället för på Friskis, för att spara tid.




Kommentarer
frida

Vilken fin en! Bra att köra yoga hemma, skulle nog inte ha det fokuset själv.

2009-10-19 @ 17:16:54
URL: http://fridfullt.blogg.se/
Lina

Snygg matta! Jag har en likadan :-)

Köpte en dvd med yoga för cyklister, tänkte att jag skulle använda den 1 gång i veckan men det har inte blivit av något nu. Men när vi får egen lägenhet så tror jag att jag ska ta upp det igen! Det är ju super härligt för kroppen!



Hoppas att du fick ett skönt pass vad det nu blev för något!



Ha en fin kväll!

Kram!

2009-10-19 @ 21:35:00
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
izza

Jag har två yogadvd. Den ena är väldigt basic, men det kan vara skönt just för att komma ner i varv. Den andra har jag bara kört en gång och då tyckte jag den var för avancerad, borde nog testa den igen! Man har ju utvecklats lite nu :P ;) Säg till om du vill låna! Men säger som Lina, blir inte ofta man tar fram dem... Fast jag tänker göra det flera gånger! Hehe.

2009-10-20 @ 08:00:39
URL: http://runrunner.wordpress.com
izza

Haha! Ja vi får effektivisera lite! :D Du får åka till Friskis i träningsbh och kanske byta till träningsbyxor om du hinner på typ nån liten rast ;)



Man skulle ju kunna ha också så att man var tredje söndag fokuserar på en utav muskelgrupperna. Där har man lite fler övningar och kanske ibland kör dropset. Och de andra två kör man bara en övning. Blir ju lite som i söndags iofs.



Nu på söndag kanske jag inte orkar, efter träningsdygnet, haha!

2009-10-20 @ 09:58:48
URL: http://runrunner.wordpress.com
Annika

Snygg! Mm, precis vad jag tänkte ha som belöning till mig själv. Om jag överlever kvällen så ska jag köpa mig en yogamatta, även bra för andra hemmaövningar har jag tänkt, som armhävningar och plankan osv :)

2009-10-20 @ 14:28:07
URL: http://tremil.blogg.se/
izza

Jaaa jag längtar till lördag! Men det kommer bli sjuuuukt jobbigt! HAHA. Och efter ett glas vin kommer du däcka!! :P

Vi får väl se hur mycket promenad/löpning jag orkar efter dagens övriga aktiviteter, jag antar att jag inte kommer vara speciellt sugen, hehe.



Tråkigt att du känner dig hängig! Hoppas vilan gör susen, du får sova ordentligt!!



Jag vet!! Det är supertrist att det finns massa andra måsten som ibland måste gå före träningen :P :P :P



Det vore jättekul att köra Ki-boxen ihop! Men jag vet inte riktigt vad jag tänkte när jag skrev dit den eftersom jag börjar 6 på torsdag, tänkte nog att jag skulle vara så väl förberedd hemma efter en ledig dag idag så jag inte skulle behöva spendera någon tid hemmavid, haha. Just nu finns det inga lediga platser kvar, men förra veckan var den inte ens grönmarkerad så jag antar att det är många som bokar av... (jag har inte bokat, jag bokar ju nästan aldrig, kör ju lite wildcard :P)



Nu sitter jag hemma hos Björn och väntar på några andra kompisar som ska komma över. Vi ska köpa mat på Shanghai! Jag är huungrig! Ska bli såå gott! Hoppas det har gått bra med alla övriga måsten för dig idag! KRam!

2009-10-20 @ 18:58:33
URL: http://runrunner.wordpress.com
izza

PS! Vad roligt imorn för dig med Cissi och spinning!!!

2009-10-20 @ 19:00:25
URL: http://runrunner.wordpress.com
Danielle

Alla börjar vi bli småkrassliga såhär på hösten. Det är tråkigt och en riktig motivationssänkare, men vi fortsätter att kämpa på, eller hur? Vad du än valde hoppas jag du fick ett skönt träningspass ikväll. :) /Danielle

2009-10-20 @ 21:45:42
URL: http://ungochframgangsrik.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0