Lidingö nästa

Igår blev det sista passet innan lördag. Tanken var att springa en mil i lagom tempo och samtidigt känna om mina inställningar jag gjort på min klocka kändes bra. Har hållt på att trixa med klockan fram och tillbaka och när jag sprang i söndags fick jag springa och fippla på klockan under löppasset vilket inte alls var bra.
Så tanken med gårdagens pass var att få en bra känsla så allt ska klaffa på lördag.

Inställningarna på klockan funkade klockrent och det kändes som jag valt bra inställningar som visades på dispalyen. Jag kommer kunna ha full koll på vilket tempo jag springer i.
Det som kändes mindre bra var att jag kände mig helt orkeslös. Hade fullt sjå att springa 5km, ville helst bara stanna och gå flera gånger. Jag måste ha nåt skit i kroppen för så där trött bör jag inte vara. Sprang inte direkt fort så kan inte tagit slut pga det. Så nu tänker jag vila, vila, vila. Sova mycket och äta ordentligt med mat.
Ikväll blir det relaxen på Gustavsviks nöjesbad. Hade tänkt simma några längder men jag ska nog ta det lungt istället.




Kommentarer
izza

Ååååh! Vad härligt det lät med relaxen!!! Avis



Mindre kul att känna sig så trött, men vila kommer göra susen!!

2009-09-23 @ 11:56:05
URL: http://runrunner.wordpress.com
Malena

Tycker att viloplanen låter bra! Hoppa över simningen ikväll, njut bara i relaxen :)

2009-09-23 @ 14:08:10
URL: http://bredablick.wordpress.com
Coyntha

Vad kul att pulsklockan är redo nu! Var det svårt? Jag har fått min också men har inte kommit i gång än. Det låter lite komplicerat! ;)

Ja, vila vila och vila.

Vad spännande! Det kommer att gå så bra på helgen.

Kram.

2009-09-23 @ 14:24:52
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Annika

Vad roligt att du fixat inställningar till klockan! Nu kanske du får lära mig... det jag letar efter nu är ett larm som säger till när man springer för långsamt. Det finns på 305:an iaf :)



Vi ses på lördag hoppas jag :)

2009-09-24 @ 08:49:59
URL: http://tremil.blogg.se/
Espen

Lykke til på Lørdag!

At kroppen føles slapp nå er bare et kvalitetstegn. Jeg har ofte selv opplevd det slik før lopp, men når raceday kommer och du er "out there" så blir alt annet så mye mye bedre!



Løp ditt løp og konsentrer deg om å ha en positiv opplevelse!



Lykke til!

2009-09-24 @ 11:17:18
URL: http://mosjonisten.com/
Annika

Jag har inte riktigt bestämt om jag åker upp fredag eller lördag. Har flera kompisar jag kan hälsa på/bo hos så det lutar åt att åka redan fredag. Sen har jag två goda vänner som springer på lördag och ena tjejen stannar med mig till söndag så vi gör sällskap.



Vilken tid är ditt lopp? Vill absolut ses innan och ge dig en spark i baken eller fira dig efteråt :) Vi kan väl höras på telefon då! Himla många bloggare som är i området den helgen tror jag.



Jag gillar inte den "virituella kompisen", den bilden är för plottrig och jag ser inte om jag leder eller ligger efter när jag springer ;( Men det kanske är den inställningen man får använda sig av ändå...

2009-09-24 @ 12:51:06
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0