Premiärtur och sköna söndag

I veckan hade vi bokat upp oss på ett par pass på Friskis till söndagen, ifall det inte skulle vara väder för utomhuscykling. För säkerhetsskull.
Tog en skön sovmorgon och kaffet ute på balkongen i solskenet. Efter det var det dags att fixa med cyklarna. Pumpa lite däck och fixa med PT´ns clips till cykelskorna. Leta fram kläder. Vad slår det mig då? Var sjutton är mina cykelskor? Hade de i källarförrådet i gamla lägenheten. Har jag sett dem sedan flytten? Nej. Alltså då ligger de i en kartong uppe på vinden i vårt andra vindsförråd på andra sidan stan. Suck. Det finns massor med kartonger där. Hur lång tid kan det ta att hitta skorna? 15 min, 45 min, 2 timmar? Jag fruktade det värsta. Satte på oss kläderna och cyklade bort mot förrådet i vanliga skor. Kändes knepigt. Går upp på vinden och ser en resväska som jag hade i gamla källarförrådet. Det finns en chans att de kan ligga där men kändes inte som det. Trodde att de skulle ligga i en brun flyttkartong. Fanns inga bruna flyttkartonger längst fram. Detta kan ta tid tänkte jag. Vi öppnar resväskan säger jag till PT´n innan vi baxar fram alla kartonger. Vad ligger där i? Jo mina cykelskor. Oj vad skönt det kändes!

Blev en kort men underbart skön tur på 38 km. Nu är vi på G.
Passen på Friskis var fortfarande bokade. Vi tog ett beslut att köra en riktig träningsdag. Släppa lägenhetsfixande och bara ha en skön söndag. Så efter cykelpasset blev det att äta lite lunch och byta om och dra vidare till nästa pass. Först ett Cirkelgympass och efter ett Spin Pulspass. Kände mig otroligt stark på spinningen. Grym känsla.
En härlig söndag!






Kommentarer
Lina

Vilken tur med skorna!! Det var meningen att det skulle bli premiärtur igår :-) Så härligt! Ni ser så snygga ut!



Det blev en riktig träningsdag igår! Härligt! :-)

2010-04-12 @ 08:42:34
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Coyntha

Jaaa det var meningen att börja med cykelsäsongen!! VIlken fin träningsdag hade ni!!

Ni är så duktiga!!!

Vi ses snart! kram

2010-04-12 @ 11:23:46
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
izza

What a day!!

Lika snygga som alltid :))

2010-04-12 @ 17:33:29
URL: http://runrunner.wordpress.com
Anki

Vad härligt att vara igång med cyklingen. Jag hoppas få min nya cykel nästa vecka så jag också kan sätta igång..:)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0