Inne i ett stim

Förutom att hela livet är så bra just nu är även träningen riktigt bra. Kommit in i ett bra flyt. Måste till och med planera in vilodagar så det inte blir träning varje dag. Åtta dagars träning i rad är planerad. Nästa vilodag är söndag. Det är viktigt att planera in variation i träningen och inte bara köra på. Koncentrationen är såklart på skidor men måste variera lite för att min kropp ska orka med och inte bli skadad.
Det går inte att bara köra på hårt varje dag om kroppen ska orka. Därför har jag lagt in lite lågintensiv träning,
ett simpass i måndags och ett lågintensivt Spinpass i onsdags.

Spin Medel i onsdags. Låg på en medelpuls på 139 slag. Skönt tempo. Var inställd på lågintensiv träning så det gick bra. Instruktören var lugn och perfekt för ett lågintensivt pass. Skönt att röra på sig ibland och inte bara köra på hårt. Det kan vara riktigt svårt men kände att det gick riktigt bra.
Efter det lugna Spinpasset var jag riktigt taggad för ett intensivpass igår. Enorm skillnad på pass. Här kunde man inte hålla emot alls, vilket jag inte heller planerat att göra. Medelpulsen på detta pass blev 159 slag. 20 slag högre än Medelpasset dagen innan. Det är jag nöjd med.



Kommentarer
Anna

Skönt med flyt :)!

2010-01-22 @ 11:28:09
URL: http://metrobloggen.se/annoula
izza

Jaa, vi får verkligen se till att styra upp ett pass tillsammans nu när jag blir frisk! Jag är i Sthlm nästa vecka, men sen i början på februari kanske!! Ska du åka wadköpingsloppet?



Härligt flyt!!

2010-01-23 @ 09:49:44
URL: http://runrunner.wordpress.com
Ellen

Vilket härligt flyt! Det är ju toppen att kombinera hårdare pass med lågintensivt. Simning (eller all träning i vatten) är ju toppen eftersom det är så skonsamt för kroppen. Det går ju att göra simningen hur jobbig eller lätt som helst, jag simmar helst på morgonen och rätt lugnt, med lite bubbelpool och bastu efteråt blir det minst lika mycket vardagsspa som träning! :-)

2010-01-23 @ 11:06:15
URL: http://runninghero.wordpress.com
Lina

Åh vad härligt med flow :-)

Underbar känsla för kropp och själ :-)!!



Ha en skön lördag!!!

Kram!!

2010-01-23 @ 17:46:48
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0