Skidåkning

Äntligen en tur ute i skidspåret. En härligt skön kväll. -10 grader, vilket kändes riktigt varmt och skönt efter det kalla vädret som varit.
Lungt och fint tempo. Jag undrar om man inte borde åka skidor snabbare än man springer? Inte jag iallafall.
Saknar kanske den rätta tekniken. Kändes att det var ett tag sedan. Fick inte in den riktiga snitsen, men efter helgens tur till Orsa ska nog tekniken förhoppningsvis sitta. Skönt iallafall att provåka skidorna lite innan helgens skidäventyr.




Kommentarer
Anki

Att det borde gå fortare att åka skidor än springa är något jag också har tyckt väldigt länge men jag gör inte heller det. Är som sagt säkert tekniken som är en stor anledning till det..:(

Vardagsglamour

Jag tror det har mkt med tekniken att göra. Man blir bra på det man tränar.

Själv har jag åkt skidor sen jag var pytteliten, men inte särskilt mycket och inte på flera år. Nu när jag har börjat nöjesåka/alternativträna lite skidor så går det jääättesakta. Det är som att jag totalt saknar förmågan att ta ut mig, har ingen pulsklocka men det känns som att jag har en mycket högre puls när jag springer... Tror även detta kommer med tekniken (och starkare skidåkarmuskler).

Lycka till med Vasaloppsträningen!!

2010-01-17 @ 19:39:12
URL: http://runninghero.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0