Vila

Söndagen blev vilodag. En välförtjänt vila efter åtta träningsdagar. Skönt att ibland bara köra på. Känna att kroppen får jobba lite. Får dock ta det lite lungt efter en hård vecka. Känner att mina hälsenor inte mår helt bra av så mycket träning och då framförallt efter skidåkningen.
Ikväll laddar jag dock för skidåkning men det kommer inte bli nåt hårt pass utan mer teknikträning. Jag har bokat en tränare från Karlslunds IF som ska lära oss på jobbet att åka längdskidor. Det ska bli riktigt kul.
Efter det är det inplanerat vila även på tisdagen. Viktigt att låta kroppen vila och lyssna på signalerna. Känner att en massage skulle sitta väl på plats. Känner mig stel i ryggen och nacken efter skidåkningen. Fick precis mail om att tid är inbokad på jobbet nästa fredag, härligt. Det gäller att ta hand om sig själv.


Kommentarer
Lina

Tusen tack för ditt grattis :-)

Det känns jätte bra att vara igång med både studier och jobb :-)!



Jag måste bli bättre att ta hand om mig själv, brukar alltför ofta bli för mycket träning. Men man måste som du säger lyssna på kroppen och ta hand om sig själv.



Kul att skida med en tränare!



Ha det så roligt ikväll!!



Kram!

2010-01-25 @ 19:55:55
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0