Cykelhjälm


Har alltid tyckt att det ser sååå töntigt ut med cykelhjälm. Sedan började jag cykla racer, då var det självklart att använda hjälm. Mer medveten efter mycket cyklande att det är så nära att råka ut för en olycka. Även otäcka känslor under Vätternrundan när ambulanserna avlöste varandra med blåljus. Cykling är underbart, men ändå samtidigt så otäckt. Min rädsla, mitt förnuft och efter flera olyckor som hänt på sistone har jag tänkt  mycket på detta. Nu är mitt cykelpendlande igång till jobbet då känner jag att jag borde ha hjälm.

Bara för det behöver man ju inte vara ful (om man nu kan vara snygg med hjälm :). Tycker de sportiga passar bra när man tränar men inte lika snygga när man vardagscyklar.
En vanlig racerhjälm:



Finns ju andra lite roliga varianter. Är det snyggt eller bara töntigt? Tycker de är lite coola allt.
Se bla, Yakkay´s och även Nutcases. Vilken tycker ni jag ska välja?


























Kommentarer
lina

Svårt med vardagshjälm! De från yakkay hade jag aldrig sett innan, häftiga! Men jag skulle nog välja någon från Nutcase, tyckte den brun/rosa va riktigt fin! :)



Man kan följa mig på banan på kalmartri.com och jag tror att man kan följa mig på sms till och med :)

2011-08-03 @ 14:38:39
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Malin-Charlotta

Tack för ditt fina inlägg när jag råkade ut för min cykelolycka. Det värmde gott. Jag cyklar aldrig utan hjälm, oavsett cykelsort. En olycka går aldrig att förutspå och landar man med huvudet före i asfalten som jag gjorde, ja...vad mer finns att säga....



Hoppas du är bättre i ditt ben och din höft och att vi ses snart på söndagskörningarna!

2011-08-06 @ 12:11:58
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0