Åstadsloppet 2011

Dags att avlägga rapport från lördagens tävling. Åstadsloppet 10 km. Tyvärr inget foto. När både jag och sambon ska tävla blir det inget fotograferande. Mina trogna supportrar, mor och plastfar är inte så bra på att fota :) Innan själva loppet var vi nog så koncentrerade så att ta med kamera och fota innan start glömdes visst bort.

Mitt mål var att slå min tid på Kumla stadslopp som jag sprang i våras, 52.15. Hade ingen aning om jag hade kapacitet till det. Ett bra mål iallafall, då man måste tro på sig själv. Sänkte målet lite ytterligare och målet var att springa under 52 min.

Såg på klockan att första 4 km låg jag riktigt bra till. Maxmedeltempot fick ligga på 5.11 totalt och jag låg på 5.04 i snitt. Var dock orolig att jag sprang lite för fort för att jag skulle orka hela biten. Vet dock av erfarenhet att jag lätt tappar ork på slutet så bäst att ligga på rätt sida. Så blev det även i lördags. Efter 4 km tappade jag kilometer efter kilometer. Så vid 6 km kände jag att jag var tvungen att trycka på lite för att inte tappa för mycket. Sista 3 km gick långsammare igen. Började bli rejält trött. Nu var det bara att ta fram viljan sista biten. Nerförsbacke allra sista biten till Tybblelundshallen och vetskapen att det inte var långt kvar tryckte jag på sista biten. Det var riktigt kul att springa sista biten inne i Tybblelundshallen.

Tiden blev 51.48. Nöjd och glad över att ha klarat mitt mål.
Sambon sprang halvmaran på 1.25.16.

Tider:
1km: 4.58
2km: 5.03
3km: 5.07
4km: 5.09
5km: 5.16
6km: 5.21
7km: 5.08
8km: 5.17
9km: 5.21
10km: 5.08
Totalt: 51.48


Kommentarer
Anonym

Varför hade du sämst tid på 1a km ? Fick du trängas i starten?

2011-10-11 @ 09:42:24
Malin

Oj, vände visst på siffrorna :) Nu är det rättat.

Första kilometern gick fortast.

2011-10-11 @ 09:49:46
URL: http://healthandliving.blogg.se/
lina

Grattis till ett bra lopp!! Starkt jobbat Malin!!

KUL att du klarade målet! Grymt!

2011-10-11 @ 13:46:17
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Malin-Charlotta

Wow! Vad härligt!



Stort grattis, Tjejen! Alltid lika fint att kunna lägga till ett PB på ett lopp. Var stolt över dig själv.



Ang ge tid till sig själv handlar det för mig om att ju högre intensitet jag har i mitt liv med träning/plugg/jobb osv, desto mer "stilla behöver jag ha för återhämtning"..då går mitt liv hand i hand :) Åh jag älskar tysthet, det är för mig avkoppling.

2011-10-11 @ 19:31:13
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Anki

Grymt sprunget, GRATTIS! :)

guldmulten

Snyggt jobbat!

Du är kanonduktig!

2011-10-12 @ 09:31:30
URL: http://guldmulten.blog.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0