Terräng-DM

I lördags var det dags för Terräng-DM i markaspåret. 2 varv a´4 km för oss tjejer och 3 varv för killarna.

Var ett stort gäng blåklädda löpare på plats. Örebro AIK bästa löpklubben i stan? =) Grymt kul med så många på träningarna och tävlingarna. Peppar mig att träna mer löpning och bli bättre.
Löpex långloppscup börjar närma sig sitt slut. Endat två tävlingar kvar. Vi ligger i toppen och fightas med IF Start. Det blev många fina poäng i lördags.

Hur var loppet? Markaspåret är kuperat. Jag är svag i backar. Hade inga större förhoppningar och inga stora mål. Såg det mer som en trevlig tillställning och bra poäng till klubben. Ja mest iallafall. Sen är jag ju tävlingsmänniska så lite mer än så blev det. Skulle jag orka hålla samma tempo som Åstadsloppet? Det trodde jag inte eftersom det är skillnad att nöta plan asfalt mot kuperad terräng. Skulle jag orka hålla tempot så skulle målet vara att springa på 41 min. Kände rätt fort att det kommer inte gå. Första varvet gick ändå hyfsat. Andra varvet gick tyngre. Sluttiden blev 41.52. Hyfsat nöjd.

Killarna startade strax efter att vi tjejer kommit i mål. Jag var kvar och såg starten men kunde inte stanna kvar och kika på loppet. Jag var tvungen att åka hem och förbereda fika- och matbjudning. Peter var inte alls nöjd med sitt lopp, men som vanligt är han superduktig. Min bäste löpare!



Kommentarer
Malin-Charlotta

Åh vad roligt det låter! Blir lite avundsjuk på alla löparhistorier just nu! Haha!



Vad bra du blivit på att springa, Malin. Jag är väldigt imponerad!



ps7tack för fina kommentarer på min blogg, om vad du vill läsa hos mig. De orden värmer!

2011-10-25 @ 20:19:45
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0