Inte alltid som man tänkt sig

Skulle beställa mig ett par Asics DS Trainer 16. Lite lättare löparskor. Smidiga, snygga som jag kan springa fort i :) Passande skor att ha nu när inomhusträningen har satt igång. Igår körde vi första höstpasset inomhus i Tybblelundshallen.
Skorna var tyvärr slut i min storlek.









Det blev ett par sådana här istället (se endan), lite tyngre, fulare och kanske lite långsammare ;) Fast förhoppningsvis väldigt bra på sitt ändamål. Att springa i vinter och i terräng. Det blev ett par Asics Gel Trabuco.
Inte så dumt köp ändå med tanke på att vi går mot kallare och blötare tider. Min tanke är att jag ska få in ett ytterligare löppass per vecka. Känner att bara köra intervallpass inte är det mest optimala. Jag behöver även få lite längd. Ett bevis på att jag är lite otränad på det är att jag har grym träningsvärk efter ett 10 km pass i lördags. Inte ett långpass i en löpares öron, men för min del som max sprungit 6-8 min i ett steck på intervallpassen var det ett långpass :)




Kommentarer
ola

sprang första fjällmaran i sånna där. Nu har även sambon sånna fast dammodell. Vi är jättenöjda och som du skriver är de bäst höst/vinter. På sommarhalvåret blir man väldigt varm om fötterna men goretexmaterialet jobbar så bra att det funkar även då. Träna på klokt nu.

2011-10-03 @ 17:31:07
URL: http://cykelola.blogg.se/
Sara

Fasen Malin, sista stycket stämmer till 100 in på mig just nu. Jag kör alltid intervaller för att det är då "det händer någonting". Ut och bara jogga har jag väldigt svårt med ;)

2011-10-03 @ 19:47:50
URL: http://mtbsara.blogspot.com
Anki

Båda var riktigt snygga! Dock är jag fröken rosa så dem var ju verkligen helt underbara! :) Synd de inte fanns i din storlek...

guldmulten

Synd på de rosa, de var skitläckra ju!

Men jag gissar att du springer lika fort i de andra :) de var oxå fina.

Jag håller på att ladda mentalt för att ta mig ut på min första joggingtur på lääänge nu :)

2011-10-04 @ 11:48:23
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Malin-Charlotta

Asics är riktigt bra skor. Ska köpa nya så fort jag får klartecken vilken sko jag ska ha från sjukgymnasten.



Bra du varierar dig. Endast intervaller kommer man inte långt på och det sliter också väldigt på kroppen. Lagom är bäst :)

2011-10-07 @ 21:58:58
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0