Påsk i fjällen

Tredje året vi firar påsk i fjällen. Funäsfjällen i våra hjärtan.
Betydligt mer snö denna påsk än förra, men betydligt kallare och blåsigare. Förra året hade vi strålande sol och
+15 grader. Åkte längdskidor i t-shirt. I år var det lager på lager och snabbfika utomhus eller en längre inomhus.
Inget påskväder men ändå härlig fjälluft, snö och avkoppling.

Två dagar i backarna, en i Tänndalen och en i Ramundberget. Två dagar på längdskidorna, en tur upp till Kariknallens toppstuga och en dag till Ösjöstugan. Sol ena dagen, yrande snö andra. Lätt åkning ena dagen och tuffare andra. Kvällarna var dock lugna med avslappning och god mat. Man behöver inte underhålla sig så mycket med en massa aktiviteter på kvällarna, räcker gott med en god middag, ett glas vin och nån öl och yatzy på sing höjd. Kudden lockar väldigt tidigt på kvällen.

Bjuder på två bilder från min påsk. Soppa, macka och bulle vid Kariknallens toppstuga. Lite blåsigt och trött var jag efter 23 km åkning och sista 5 km rakt uppför. Bäst att ladda med energi för att orka de sista 15 km hemöver fjället som ni kan se på andra bilden. Otroliga vyer och miljö. Älska fjällen.











Kommentarer
guldmulten

Fina bilder!!!

Låter som ni haft det toppen!

2012-04-10 @ 17:56:31
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Annika

Så vackra bilder! Jag vet hur det känns, Jag kan känna den känslan av frihet, lycka, natur och närvaro :) Oslagbart! Och vilka turer ni gjorde, låter som du har god kondition! :)

2012-04-11 @ 14:53:16
URL: http://tremil.blogg.se/
Malin-Charlotta

Åh vilka underbart vackra foton. Tack för att du påminner mig om att även älska vintern.

2012-04-15 @ 18:46:32
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0