Distansrekord

Det är långpass varje lördag med klubben. Min tanke har varit att försöka få igång en långsammare grupp med lite kortare distans redan i höstas. Så blev tyvärr inte fallet då jag blev förkyld med en envis hosta som inte ville ge med sig. Det blev 2 månaders uppehåll från löpningen. När jag blev frisk var det inte riktigt läge att börja direkt med att springa långt. Nu efter en månad med bra träning och smygstartande med löpningen tänkte jag att jag skulle göra ett försök att springa lite längre idag då det var årsmöte och inspirationsdag.

Det var flera som var intresserade att springa lite kortare, ca 15 km och i lite långsammare tempo (ca 5:40-6:00-tempo). Jag var lite osäker på om 15 km skulle vara i längsta laget för min del. Det längsta jag sprungit i hela mitt liv är just 15 km. Nu efter flera månaders löpuppehåll så kändes 15 km långt.
Min tanke var att jag nog kunde avvika lite om jag ville köra kortare. Vi började riktigt långsamt i skönt prattempo. 6 st blev vi i vår grupp, riktigt skoj!
Började känna lite i kroppen efter 8 km, men kändes annars väldigt bra. Jag tänkte att jag hänger på och sänker farten om det inte känns bra. Två i gruppen orkade inte riktigt hänga med efter halva biten så vi körde på lite snabbare. Sista 3 km splittrades vi lite och körde på i valfritt tempo. Där började min energi försvinna, men jag bet ihop.
Totalsträckan blev 17,26 km. Grymt nöjd! Distansrekord för min del.

Efter passet blev det gulaschsoppa och ostmacka. Kaffe och årsmöte. Därefter föreläsning av Benny Frisk, sjukgymnast och osteopat. Många kloka och tänkvärda ord och råd. Härligt med insupande av ny kunskap. Det finns så många rön och olika skolor gällande idrottsfysiologi. Intressant!

Nu ska jag och sambon (han sprang 25,6 km ) ha en skön eftermiddag och kväll i soffan.




Kommentarer
Annika

Åh det är ju helt grymt! :) GRATTIS! Jag skulle också vilja ha några att springa med. Även om jag inte tycker 5:40-6 är särskilt långsamt...



Läste din kommentar hos Lina och min sjukgymnast säger typ samma sak. Man kan inte knäcka bort långvariga skador. En akut låsning kan man ju bota men i längden är det musklerna som behöver behandlas.



2012-02-19 @ 23:11:55
URL: http://tremil.blogg.se/
Malin-Charlotta

Oj vad bra jobbat! Riktigt imponerad! Så långt har jag aldrig sprungit, mitt längsta är 1300 eller 1500 meter, minns inte helt & fullt. Glad för din skull :)



Åh jätteroligt att träffa på dig i söndags på gymmet. Du såg härligt friskt och stark ut!

2012-02-20 @ 20:48:16
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
guldmulten

hualigen så långt :)

Bra jobbat!!

2012-02-24 @ 11:40:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0