Effektiv och avslappnad

Vi var inbokade på Spin Puls Distans idag, jag och sambon. Sambon har fått en svullen hälsena och jag kände mig lite sliten efter helgens träning. Vi bestämde oss igår kväll för att revidera vår plan.
Istället för att jobba över och sen åka till Friskis sent och köra ett pass och komma hem och stupa i säng åkte jag hem i tid från jobbet. Tog med mig min dator hem och satt och jobbade en stund i köket medan sambon fixade mat. Åt tillsammans i lugn och ro. Därefter packade jag iordning inför morgonens jobb och jobbresa.
När jag smält maten satte jag mig på cykeln och brände av ett pass, 4x4 intervaller. Härligt svettigt.

Duschad och klar 20.15, och då har jag hunnit jobba över en timme och kört en timmes träningspass. Inte ett dugg stressad eller trött. Väldigt avslappnande. Hemmaträning och hemmajobb är bra för själen. Ibland vill man inget hellre än att trängas på gymmet, svettas tillsammans med andra i en spinningsal eller springa intervaller tillsammans med ett gäng löpare. Socialt och så himla kul. Dock inte idag. Idag ville min kropp ta det lungt och jag ville inte stressa iväg till Friskis. Trainern är bara bäst de dagar jag känner för att vara hemma och ta det lungt fast ändå träna och svettas lite.




Kommentarer
Malin-Charlotta

Så ska livet tas Malin !!



2012-02-22 @ 15:22:46
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
guldmulten

Hemmaträning är kanonbra! Smidigt, snabbt!

2012-02-24 @ 11:39:34
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0