Stark?

Har tänkt länge att jag vill köra lite mer styrka. Har även tänkt att jag vill testa lite nya pass på Friskis.
Har gjort både och, men samtidigt. Jag har alltså testat några pass som jag inte brukar köra och de har alla tre en sak gemensamt, att de innehåller mest styrka. Dessutom har min sambo följt med på samtliga pass och även ett par vänner. Det är riktigt kul att köra gruppträning och speciellt med vänner. Två flugor i en smäll. Både träning och umgänge. Passar bra just nu när mitt liv är väldigt hektiskt.

De pass vi testat är: Cirkelfys, Station-Intensiv och Skivstång-Intervall. Gillar Station och Skivstång bäst. De fick fram illamående-känslor vilket är ett stort plus, knäpp som man är :)
Ikväll blev det Skivstång. Då jag kör det så sällan har jag aldrig koll på vilka vikter jag ska ha på stången. Kollar på tjejerna brevid hur mycket de lägger på och lägger på ungefär samma. Jäklar vilka starka tjejer och tanter det är på Friskis. Fick kämpa rejält idag. Är jag verkligen så svag? ;) Blir taggad såklart att köra med styrka.
Jag vill bli stark! Imorgon lär det kännas i både ben och armar. Sköna härliga träningsvärk.





Kommentarer
Malin-Charlotta

Hej vännen! Nu är jag tillbaka efter min lilla paus :)



Och visst är det knasigt, det där med att man gillar att ta i så man nästan mår illa. Min kollega brukar säga det bor en självplågare i oss alla, jag får lite blandade känslor av den kommentaren. Hahaha!



Ni har inte testat box-passen än? De är grymma, både uthållighet och styrka + lite jädra anamma!

2012-02-17 @ 21:25:35
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0