Nyttigheter

Jag gillar inte nyårslöften men ändå tycker jag om att få börja lite på nytt. Ett nytt år, en nystart.
Även om jag helst vill äta bra och röra på mig hela året så kan jag hamna i svackor. Framförallt med maten.
Min sambo är en gottegris. Jag är också en gottegris. Samtidigt fullkomligt älskar jag nyttig mat. Jag mår bra av det och tycker om att äta det. Ibland blir jag dock för lat. Planerar inte och får ingen struktur utan det leder till att det ska gå fort och då är det inte alltid som det blir det bästa alternativet.

Lite svårare då sambon inte riktigt är med på noterna. Som tex ris som exempel, jag äter hellre matvete och fullkornsbulgur och han vill hellre ha jasmin- eller bastmatiris. Visst ofta kokar jag två kastruller så båda får som man vill, men man orkar inte alltid.
Har blivit väldigt mycket gottigheter på sistone. Sambon är som sagt en gottegris och jag är inte den som tackar nej. Men jag mår inte bra av att ständigt stoppa i mig fikabröd, godis och chips. Jag vill inte äta det så ofta som jag gör men har ibland svårt att stå emot.

Nu när viruset i min kropp inte vill försvinna är jag mycket mer taggad att säga nej. Jag vill inte förstöra min kropp med en massa onyttigheter. Iallafall inte hela tiden. Ibland är det absolut helt ok. Inte varje dag dock.

Igår blev det en film efter träningen. Det ställdes fram en skål med smågodis och två skålar med chips. Nej tack för mig. Jag tog en liten skål med några hasselnötter, torkade tranbär och några torkade aprikoser och en mugg te. Jag vill försöka vara nyttig. Jag mår bra av det.






Kommentarer
Annika

Jag skriver under på allt! :) Dessutom ser killarna fortfarande deffade ut trots att de äter onyttigheter. Hur kan livet vara så orättvist? ;)



Är 2012 året när du och Peter kommer till Luleå? Lite skidåkning kan vi nog fresta med :)

2012-01-03 @ 11:55:39
URL: http://tremil.blogg.se/
Malin-Charlotta

Man får väl säga tur i oturen att min mage inte gillar färg ämnen. Antagligen är det för surt för mig (i PH-världen menar jag då) och känslig för socker är jag också (har magkatarr). Så eftersom jag allt som oftast avstår, försvinner också suget. Däremot är jag så svag för marsipan så det liknar ingenting. Och DET är ju rena sockerbomben ;-)



Bra med nötter och torkad frukt,det mår jag också bra av!



Tack för fina kommentarer på bloggen. Ditt hjärta är stort och varmt, Malin!

2012-01-03 @ 22:08:45
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Anki

Borde bli bättre på att äta bättre jag också. Mår ju så mycket bättre när jag tänker efter lite vad jag stoppar i mig. Inge stenhårda regler men ändå försöka tänka mig för lite.

Andreas

Tranbär är nyttiga grejer. Mera sånt! :)

2012-01-07 @ 23:03:49
URL: http://www.tranbär.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0