Spännande

Massor med spännande på gång.

Jag har haft min första träff med min nya fystränare. Det är så spännande och känns så klockrent. Blir alldeles sprallig, glad och motiverad av bara tanken. Känner mig trygg inför mina stundande utmaningar. Att ha någon kunnig vid sidan som kan ge tips och råd är guld värt.
 
Mitt stora mål just nu är bara runt hörnet, Vansbro terränghalvmarathon 23 km, 5 juli.
Har kollat på bilder från tidigare lopp för att se vad man bör ha på fötterna. Köpte mig ett par terrängskor i höstas som tyvärr var lite väl klumpiga. Ser på bilderna att många har vanliga löparskor då terrängen inte verkar vara så tuff, mer likt ett elljusspår med några mindre stigar. Lite väl sent men idag kom ett par nya terrängskor som jag beställt. Asics Gel Fuji Trainer. De kändes klockrena på foten. Hoppas de är lika bra i spåret. Frågan är dock om det är dumdristigt att springa i ett par nya skor?
 
Har fått ett träningsupplägg närmaste veckorna inför Vansbro. Sista långpasset på lördag, 20 km står på schemat. Då kommer Peter på att jag lika gärna kan vara med på Semesterhalvmaran utanför Kumla på lördag. Tävling men ingen press. Bra övning på tävling, mat och dryckintag och poäng till klubben i Långloppscupen. Det kommer bli ett lungt pass, ingen press på tid eller så. Fast jag kommer slå PB vilket som eftersom jag aldrig sprungit en halvmara tidigare =) Lite nervöst och pirrigt.
 
Så festen med jobbet på fredag får bli umgänge, mat och ett stort glas vatten. En riktig festprisse har jag blivit =)
 
 
 
 


Kommentarer
Malin-Charlotta

Åh vad glad jag blir att det känns så bra! Vilka fina ord du skriver! Ska bli så spännande se vad vi kan hitta på tillsammans. Har mailat dig om skorna!

Kram fystränaren Malin :)

2012-06-27 @ 09:06:58
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Lina

Åh vad kul Malin! Du kan nog inte få en bättre fystränare! :) Kul att ni ska jobba tillsammans! Tror det kommer gå superbra! :)

hihi här sitter också en riktig festprisse ;)

2012-06-27 @ 20:28:05
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Anki

Riktigt snygga skor! Terrängskor skulle jag verkligen behöva införskaffa också..



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0