Sluta klaga, börja leva

Ett kapitel ur boken "Vem gråter vid din grav" av Robin Sharma.
Sluta klaga på att du inte har någon tid för dig själv. Stig upp en timme tidigare. Du har valmöjligheten, varför inte utnyttja den?
Sluta beklaga dig över att du inte hinner träna. Om du sover 7h och arbetar 8h har du 252h varje månad till fritid.
Det är upp till dig att ta till vara på de oändliga möjligheter som varje dag bjuder på.
 
Jag håller med fullt ut även om det kan låta hårt. Försök att se varje dag som en utmaning att göra det allra bästa av din dag. Njut och lev.
 
Igår hade jag första praktiska passet med min fystränare. Förstår inte hur jag kunnat bli så svag. Eller kanske inte så konstigt med tanke på att jag knappt tränar någon styrka. Nu ska det bli andra bullar, taggad till tusen :)
Bara att bestämma sig. 


Kommentarer
guldmulten

Jag håller helt med och det gäller ju inte bara träning utan allt, träffa kompisar, städa o allt.
Det tristaste som finns är människor som säger "jag skulle gärna vilja...men jag hinner inte" Det är ju aldrig sant! Man väljer ju vad man vill göra och kan man inte så har man ju valt att låta något annat gå före :)

Och jag tror inte alls att du är svag :) beror bara på vem man jämför med :))

2012-06-29 @ 09:37:40
URL: http://guldmulten.blogg.se
ZtorZillen

Låter som en mycket intressant bok! Kanske något jag bör läsa! Bra blogg, btw!

2012-07-01 @ 23:40:26
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Malin-Charlotta

Åh vad jag gillar det kapitlet! Eller hela boken! Ska bli jätteintressant att träffas sedan och prata om den :)

Och ang vår träning häromdagen, Malin. Man blir bra på det man tränar och du är en jätteduktig löpare och cyklist, missa inte det! Styrkan ska vi får ordning på nu, det är ju dels därför jag finns som fystränare hos dig nu :)Övningarna var nya och du hade inte gjort dom förut och jag känner ingen som spikar alla rätt på sin första träning!! Så var inte så hård mot dig själv, du är en super tjej med massa kapacitet! Tro mig!!

2012-07-04 @ 18:13:20
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0