Att välja glädje

Jag har varit lite halvkrasslig några dagar. Trodde det var övergående, men när jag vaknade på fredagen kände jag mig sämre. Febrig och halsont. Kändes mindre bra då planen var en helg i Sälen med skidåkning. Stannade hemma från jobbet och sov halva förmiddagen. Inte helt pigg då heller. Vad var alternativen? Att stanna hemma och missa en skön helg eller hoppas på att jag piggnar till.

Jag valde det sistnämnda. Piggnade till framåt kvällen. Vaknade dock med halsont men ändå hyfsat pigg.
Sambon och vännerna funderade på hur långt de skulle åka på längdskidorna. Själv tänkte jag att det blir som det blir. Tog iaf på mig längdskidutstyrseln och följde med dem åt samma håll. Tanken var dock ingen ansträngning. Det gick bra tills det började uppför. Då tog jag beslutet att vända.
Det blev en superlugn tur på ca 4km i promenadtempo i strålande sol. Tog sedan fram sittunderlaget och satte mig och fikade i solskenet.

Antingen kan man välja att bli frustrerad för att inte vara pigg och inte kunna trycka på, inte kunna köra fullt ut, eller så kan man välja att se det från den ljusa sidan. Att njuta av att man ändå är så pigg så man orkar vara utomhus. Just nu känns det helt ok att sitta ute i solen och äta apelsin. Det är bara att välja glädjen. Jag njuter av nuet, solskenet och en fantastisk dag.  


 



Kommentarer
Malin-Charlotta

När jag läser det här inlägget blir jag alldeles varm och lycklig. För du har kommit så långt, Malin, med dina tankar och ditt egna sätt att finna ro i kroppen istället för stress.



Tummen upp för dig! Och hoppas du kryat på dig och har du inte det, vet jag du har det gott ändå. Inombords.

Varma Kramar

2012-03-27 @ 22:04:02
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Åsa

Gillar dina sista rader i inlägget. De ska jag ta med mig när det är tungt. Krya på dig!

2012-03-28 @ 16:30:12
URL: http://ehrnholm.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0