Göteborgsvarvet

På lördag smäller det. För vissa. Inte för mig.
Det blir 4:e året i rad som jag åker ner till Göteborg för att vara supporter och åskådare på Göteborgsvarvet.
En gång har jag varit anmäld men inte kunnat springa pga höft/vadproblem. Så fyra gånger som åskådare då borde det snart vara dags att springa kan man tycka :)

Det både lockar och inte lockar. Det är hutlöst med människor överallt. Massor som står och hejjar och peppar längs vägen vilket jag går igång på rejält. Det är även massor som springer.
Det är nog det sistnämnda som gör att loppet inte lockar mig. Jag vill springa i min egna takt. Inte bli störd över folk som springer i en helt annat takt. Behöva springa om, springa slalom. Det gillar jag inte. Därför är jag inte så sugen att vara med och springa. Fast ändå är jag nog lite sugen ändå... :)  Nej det blir inget i år heller. Även om jag lätt hade kunnat köpa mig en startplats trots att jag inte var anmäld. Istället tänkte jag gå på fest i hamnen och dricka ett glas på fredagkvällen. Westernfest med jobbet. Tror inte det är den bästa uppladdningen för Göteborgsvarvet så jag nöjer mig att vara åskådare istället. Ska heja på min bästa vän och bästa sambo istället och förhoppningsvis en drös andra som jag känner.

En liten snabbrapport från mina nya produkter som jag äter. Mitt sötsug har minskat rejält och jag är inte alls så kaffesugen. Känner mig rejält positiv. Känner mig väldigt pigg och förkylningen är puts väck.







Kommentarer
guldmulten

Det är härligt och sporrande att bara känna stämmningen vid lopp! Hoppas ni får en trevlig helg!

2012-05-10 @ 18:20:19
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Anonym

Hälsa P att sub84 är skamgräns! :P

Sedan får du se till och springa Å-stadsloppet i höst =)

2012-05-11 @ 09:52:07
Malin-Charlotta

Hoppas det gick bra & att ni fick en härlig helg!

2012-05-12 @ 22:38:12
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0