Endorfinkick

2000 funktionärer samlade på Kistamässan en hel helg. Svettisdagarna som är Friskis eget konvent. 160 olika pass/föreläsningar att välja på av hög kvalité. Dessvärre kunde jag bara välja 8 av dem, sedan var min helg full.

Lördagen inleddes med en föreläsning "Det blir alltid som man tänkt sig" med den mentala styrketränaren Olof Röhlander. Mycket positiv energi, inspirerande och rolig kille.

Första träningspasset blev core i 3D. Många bra övningar att ta med mig hem. Gäller bara att komma ihåg alla :)
Därefter löpteknik med Sunneborn. Mycket löpskola och olika tekniker att tänka på.

Avslutade dagen med spinning "Epic ride" med Jessica Claren. Annorlunda pass. Bra och jobbigt. Skönt att avsluta dagen med lite konditionsträning.

Söndagen började även den med en föreläsning. Distansträning med cykeltränaren Mattias Reck. Mycket bra även den. Flera saker jag kan ta med mig hem i min planering och träningstänk.

Pass nummer två var för att prova nåt helt annat, nämligen Crossfit. Fick testa pullups, stå på händer och hopprep. Fick lära oss från grunden och teknikerna. Grymt svårt! De som kör Crossfit är grymt vältränade.

Valde ett utomhuspass, löpintervaller med Lisa och Ruben McRae. Löpskola och korta intervaller. Först 2st 30sek, 45 vila, 1st 60sek. Två varv.
Därefter 15/15. 15sek intervall/15 vila i totalt 7 min. Sjukt jobbigt!!

Det avslutande passet "totalövningar" var tungt att köra direkt efter intervallpasset. Olika skivstångsövningar och några konditionsövningar.

Jag kommer förmodligen somna ovaggad ikväll med ett stort leende på läpparna :)
 
 
 

 

 
 
 
 


Kommentarer
Malin-Charlotta

Vilken helg! Underbar läsnig. Lite roligt att min nya idol, Olof var där och föreläste. Har precis lyssnat på hans bok som är en liten fantastisk skapelse :)

Svar: Ja helt underbar helg!!Ja vad bra han var!!! Vilken bok är det du hört? Jag köpte en av hans böcker och en cd.
Mrs Malinski

2012-11-11 @ 20:08:53
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Anki

Vet inte vad det blir för mig på nyår än faktiskt. Skall man ut där uppe så är det Eriksgården som gäller i Funäsdalen och Hamra Wärdshus i Tänndalen. Det är nog de två ställen som är bäst och störst. Tyvärr tycker jag det har blivit sämre med folk på båda ställena de senaste åren. Men med ny Ski Lodge i Hamra så blir det säkert mer fart där i år igen skulle jag gissa på.

Svar: Brukar ju vara rätt dött när vi har varit där uppe men så har vi inte varit och svirat heller. Men knappt hittat nån afterski ens :) Vi får klura på nåt, annars får det väl bli mys på tu man hand :)
Mrs Malinski

Malin-Charlotta

"Det blir alltid som man tänk sig"


Svar: Det var temat på föreläsningen, men tyvärr var den boken slut men köpte "Bli en vinnarskalle" och cd "Pepptalk"
Mrs Malinski

2012-11-12 @ 10:58:01
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Malin-Charlotta

Aha! Tack för tipsen! Olof står numera på min " att träffa kända personer" lista ;)). Du vet, från Robin boken. Men då är det ju så att få träffa Olof är ju inte så svårt, är bara att leta upp en föreläsning han ger. Så jag sätter ribban lite högre och säger att inom en 3 års period träffar jag honom, i samma bransch som han är nu. Vad tror du om det, Malin ;)

Från en som älskar mål

Svar: Det tycker jag låter som ett mkt bra mål!! Gå in o kika på hans sida där kan du anmäla dig för att få peppmail eller ladda ner en app. http://www.upphopp.se/
Mrs Malinski

2012-11-12 @ 21:55:54
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Lina

Såg dina kommentarer nu, de hade hamnat i skräpposten, mycket underligt! Måste fixas till!

Vilken inspirerande helg! Vad härligt att få lite nytänk och uppleva lite annat!Förstår att du hade ont i kroppen efteråt!! Låter grymt med watt- och kadensmätare, vill också ha :)


Svar: Aha bra då kom de fram tillslut iaf :)
Ja grym helg!!
Mrs Malinski

2012-11-13 @ 14:29:02
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
cykelola

Vill bara meddela att Mattias Reck är välkänd och skitduktig inom cykelkretsar. Men det visste du kanske?

Svar: Ja det hade jag faktiskt koll på :) Grymt bra föreläsning. Skulle kunna tänka mig att ha honom som tränare ;)
Mrs Malinski

2012-11-13 @ 20:49:51
URL: http://cykelola.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0