Åldern tar ut sin rätt?

Jag ligger just nu nerbäddad med feber. Började känna av en sträv och torr hals igår och kände mig inte helt fit for fight. Det blev en lugn kväll och somnade skönt i soffan. Tänkte att det brukar kunna hända grejer efter en natts sömn. Det gjorde det också fast inte i positiv bemärkelse. Vaknade med feber. Så idag har jag legat nerbäddad hela dan och nyligen vaknat till liv. Det kan vara svårt att få i sig nåt att äta när man är sjuk. Fil med müsli, blåbär, pumpafrökärnor och torkade tranbär tillsammans med några färska plommon och grönt te med ingefära och kanel har blivit min måltid idag. 

 

 

Det har varit lite för många sjukdagar för mig i år. Kan det vara för att jag fyllde ett år äldre igår? ;) Nej det tror jag knappast. Snarare otur och kanske ett immunförsvar som är lite försvagat?

Jag försöker äta bra mat mestadels. Mycket grönsaker och frukt. Självklart blir det en och annan godsak ibland. Ibland mer och ibland mindre. Veckan som varit betydligt mer då det både varit kurs och födelsedagsfirande.

Tycker det är oerhört intressant med god och nyttig mat. Äter gärna mat lagad från grunden med bra råvaror. Ibland tar dock latmasken och godisråttan över. Det gäller bara att hitta en bra balans där det nyttiga tar överhanden.

 



Kommentarer
Anki

GRATTIS i efterhand! :)

Svar: Tack tack!
Mrs Malinski

Malin-Charlotta

Visst har vi pratat om det öppna fönstret, Malin? Att vi är extremt mottagliga för sjukdomar under den tiden (precis efter ett pass). Fick med mig lite nyttigheter från löputbildningen gällande det.

Nu vet ju jag att du kryat på dig, men jag skickar ändå tankar till dig och hoppas att du är igång snart igen. Många varma kramar

Svar: Ja visst har vi pratat om öppna fönstret så det har jag koll på. Men är gärna mottaglig för mer info :)
Tack söta du! KRAM
Mrs Malinski

2012-10-21 @ 20:21:52
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0