Nystart och lägga grunden

När man är hemma finns det mer tid att fundera och reflektera.

Suget att träna mer och leva nyttigt blir större, fast jag just nu lever tvärtom. Betydligt lättare att vara onyttig när jag är hemma och är sjuk. Orkar inte tänka, vara nyttig. Stoppar i mig det som är mest lättillgängligt för stunden.

Idag är jag dock piggare så med inspiration från inspiratören Lina blir det broccoli- och potatissoppa på menyn ikväll. (Tyvärr går det inte att länka vare sig från iPhone el. iPad)

Tävlingssäsongen är över för min del. Peter har sitt sista stora mål på lördag, Växjö marathon. Snart dags att sätta igång grundträningssäsongen. Blir lite laddad när jag läser cykeltidningen Kadens om nystart. Speciellt nu när jag blivit sjuk igen. Funderar på att äta lite extra bra och strikt kommande två veckor. Födelsedagar och sjukdomar gynnar inte direkt till ett bra och nyttigt leverne. Så nästa vecka kör jag igång en nystart.

Jag ska avstå från kaffe, socker, vitt mjöl (pasta, kakor, bröd), rött kött och alkohol. Samtidigt äta bra mat med mycket frukt och grönsaker. Jag börjar på måndag (varför alltid skjuta på det?), nej jag börjar redan imorgon!

Så alltså tors 18/10 - 31/10. Någon som är sugen att hänga med?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer
Lina

Åh broccolisoppa är ju så gott och nyttigt, väldigt bra näringsrikt livsmedel! Hoppas det botar bort det sjuka i din kropp nu!

Gött med nystart! Lycka till med utmaningen!

2012-10-17 @ 21:12:11
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Anonym

Paleo tänk?

Svar: Det kanske det är ;) Har inte snöat in mig i nåt speciellt tänk, utan bara försöka äta bättre och nyttigare.
Mrs Malinski

2012-10-18 @ 08:50:21
Malin-Charlotta

Se över kosten är helt rätt, särskilt när man varit sjuk eller återfallande sjuk. Jag fick med mig mycket bra idag på utbildningen då vi hade drygt 2 timmar kostlära av en kostrådgivare.Blev så klart sugen på att gå en kostrådgivarutbildning men då behöver jag både sluta jobba och få sponsorer ;-) Hur går det ihop? ....

Svar: Om jag kunde så skulle jag gärna sponsra dig ;)
Mrs Malinski

2012-10-21 @ 20:16:45
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Malin-Charlotta

Du sponsrar med din energi och det räcker länge än alla pengar i världen :)

Svar: Detsamma söta rara du!
Mrs Malinski

2012-10-23 @ 18:37:29
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Anna

Kul att hitta till din blogg!
Jag har varit återfallande sjuk och försöker nu lägga om kosten till mer vegetarisk då det visat sig att jag varit försurad

Svar: Kul med nytt besök! Jag kikar in hos dig...
Mrs Malinski

2012-10-24 @ 19:26:28
URL: http://Www.annakutar.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0