Påsk i fjällen

Det har redan gått en vecka på hemmplan sedan vi kom hem från fjälls. Ännu en påsk i det vacka Funäsfjällen. Alltid lika härligt! Fick dock åka hem lite tidigare i år då min far fyllde 60 år, men då fick vi ju det bästa av allt. Både en fjällsemester och umgänge med familjen under påsken. Helt perfekt!
 
Började tyvärr första dagarna med halsont så fick bli andra typer av aktiviteter mot vi brukar. Jag tog snövesslan upp på fjället medan Peter tolkade efter med skidorna. En lunch uppe på toppen i Kariknallens toppstuga. Därefter fika ute i solen. Satt och njöt en stund innan jag tog vesslan ner igen medan Peter skidade ner.
 
Dag 2 hyrde vi skoter. Pratat om det ett flertal gånger men det har inte riktigt lockat plus att det kostar rätt mycket pengar. Passade dock bra med halsont. Var rätt kul men jag föredrar nog ändå skidåkning.
 
Hann med två dagar i slalombacken och två dagar på längdskidorna, mestadels i strålande sol. Vissa molntäcken kom in stundtals.
Annars en toppenvecka med mycket aktviteter och även mycket slappande i vår fina stuga i Bruksvallarna.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anki

Tråkigt med halsont. Men ser ut som ni haft en riktigt härlig vecka ändå! :)

Malin-Charlotta

Vilka underbara bilder! Glad för er med er underbara ledighet!!!! Kram

2013-04-11 @ 08:58:55
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0