Redo?

Semestern är alldeles strax slut, endast ett fåtal timmar kvar. Imorgon är det åter igen arbete. Har sisådär ca 8 veckor kvar att arbeta. Vanligtvis brukar det gå väldigt fort. Denna gång tror jag dessvärre inte det kommer gå lika fort. Fasar lite för att behöva gå upp tidigt, transportera mig till jobbet och jobba 8h per dag. Vet att det stundtals kommer bli stressigt vilket inte alls är bra. Vill kunna cykla till jobbet, men efter denna vecka när kroppen inte alls känns lika smidig undrar jag om jag orkar cykla 13 km och sen jobba 8 timmar på det?
Veckan som kommer får bli ett test.

Har varit en alldeles underbar semester. Vi har varit uppe till vår nyinköpta fjällägenhet och fixat och vandrat lite i fjällen, varit hemma och snickrat på vårt hemmaprojekt friggebod/växthus, umgåtts med nära o kära - fikat o grillat, varit på Vinön och lyssnat på Lisa Miskovsky och haft en avslappnad och skön vecka på Öland. En toppensemester helt enkelt!

Kom hem sent igår kväll. Idag har vi packat upp, tvättat, städat, handlat mat, klippt gräset, ansat buskar och gjort oss redo för jobb imorgon.
Firar det sista av semestern med lite uteträning i gröngräset. Underbart skönt! Styrkeövningar passar fint för min kropp. Bra att förbereda mig inför den kommande förlossningen. Börjar bli lite smått nervös.



Kommentarer
Andréa

Jag har en veckas semester kvar och tänker försöka jobba sex veckor sedan. Fattar dock inte hur jag ska orka, men det måste ju gå på nåt sätt :)

Förlossningen är ju ett kapitel för sig. Bra att vara väl förberedd men inställd på att det förmodligen inte blir som en tänkt sig :)

Svar: Känner att det går hyfsat att jobba, lite tyngre på em. Det värsta är att efter en dag så blir jag rätt trött och det finns ju saker man vill göra hemma på kvällen :)
Vet inte riktigt hur jag skall förbereda mig men blev precis rekommenderad en bok att läsa av en som precis fött, så skall låna den.
Mrs Malinski

2013-08-04 @ 21:24:48
URL: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Guldmulten

Det kommer säkert gå fint att jobba. Kan dock vara svårt att hålla fokus, tankarna drar lätt iväg åt annat håll vet jag. Finns ju viktigare saker art tänka på :)
Och var inte nervös för förlossningen, ingen idé :) det blir som det blir och även fast det är grym smärta är det samtidigt så otroligt häftigt!!!!
Ha en fin första jobbardag!

Svar: Går hyfsat. Känner dock att benen blir rejält svullna av värmen o att sitta still och inte bästa säsongen att använda stödstrumpor. Så för sörsta gången i mitt liv önskar jag kallare väder ;)Lite svårt att inte vara nervös, men skall försöka :)
Tack tack!
Mrs Malinski

2013-08-05 @ 09:31:27
URL: http://guldmulten.blogg.se
Jonna

Hur nära inpå bf ska du jobba? Vi är väl i typ samma vecka? Jag har bf 9/10, tänkte sluta jobba en månad innan iaf. Du är jättefin!

2013-08-06 @ 15:01:03
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Jonna

försvann kommentaren jag skrev först..? hur nära inpå bf har du tänkt jobba? jag tänkte sluta en månad innan, är i v31 nu. du ser pigg och stark ut!

Svar: Kommentaren kom fram men stod misstänkt spam så publicerades inte. Vi har 6/10 så väldigt nära varandra :) Har tänkt jobba så länge jag kan, men börjar fundera nu på om jag kanske kan gå ner i tid sista veckorna. Känner nog att jag behöver det. Tar nog helledigt från 1/10.Tack :) Just nu känner jag mig inte helt pigg. Har svullnat upp rejält sista veckan, förmodligen av värmen och känner mig väldigt otymplig. Men hoppas på att det blir bättre när det blir lite svalare.
Mrs Malinski

2013-08-06 @ 15:02:07
URL: http://fartfylld.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0