Strumpor

Kompressionsstrumpor eller stödstrumpor? Stödstrumpor för äldre och gravida och kompression för idrottare. Ändå typ samma sak. Kan såklart skilja på material, mer fokus på funktionsmaterial och sportigare utseende för kompression.


Jag brukar använda sådana strumpor när jag springer. Nu springer jag inte men hög tid att börja använda dessa igen. Motverka svullna ben och åderbråck. Inte lika kul anledning men välbehövligt. Kan ju liva upp det hela med att välja en roligare färg. Här har jag på mig mina nyinköpta ceriserosa från Gococo. Blir premiär på dagens promenadrunda.

 

 



Kommentarer
Anki

De gillar jag också! Och rosa är ju bara så snyggt! :)

Svar: Japp rosa är aldrig fel :)
Mrs Malinski

Guldmulten

Jag svullnade aldrig varken nu eller förra gången så det är inte alls säkert att du kommer gör det. Använde aldrig några stödstrumpor, men hade helt klart velat haft rosa isåfall! :)

Svar: Nä det är ju inte säkert fast rätt skönt att ha på sig när man promenerar. Men i sommar kanske det inte är lika kul att gå runt i så hoppas jag slipper.
Mrs Malinski

2013-05-25 @ 14:14:50
URL: http://guldmulten.blogg.se
Sara K

Själv bodde jag i mina stödstrumpor sista 10 veckorna samt en vecka efter, nu börjar fötterna vara normalstora igen :-)

Svar: Skönt att du är normal igen. Hoppas jag klarar mig, mindre kul i sommar med stödstrumpor.
Mrs Malinski

2013-05-25 @ 15:20:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0