Mot formen

Jag har påbörjat min resa att komma i form igen. 9 månader till sommaren. 9 månaders graviditet och 9 månader tillbaka för att hitta formen. Känns som ett rimligt mål. Det gäller att skynda långsamt, speciellt i början.
 
Första veckorna har jag varit rätt orörlig pga att underlivet inte riktigt varit med mig. Nu verkar stygnen ha läkt bra och har inte samma tyngdkänsla där nere som veckorna efter förlossningen. Jag har senaste veckan kunnat promenera dagligen med små ökningar för varje dag. Är nu uppe och snuddar på 4 km gränsen. Dagliga promenader och Mammamage-appen med extra bäckenbottenövningar är det som står just nu på mitt träningsschema. Plus lite yoga och rörlighetsövningar.
 
Mot formen sommaren-2014.
 



 


Kommentarer
Guldmulten

Du är så duktig. Kan du inte komma hit typ varannan dag och sparka igång mig oxå :) Mammamageappen...hmm den borde jag verkligen kolla in.
Förresten, vad fin er vagn är, färgen är jättehärlig. Man blir så glad av vagnar med färg, förstår inte riktigt det där med alla svarta vagnar.

Svar: Jag kan komma kanske varannan vecka och sparka igång❤️💐😁
Mrs Malinski

2013-10-24 @ 19:11:58
URL: http://guldmulten.blogg.se
ola

Sitter o spanar på bilden med stenmuren..Jag har sått gräset där. (arbetsskadad deluxe)
Fint med mål att jobba emot. Själv så får jag väl dödsdomen eller klartecken på måndag. Då vet jag om det finns en chans för VM som endast är 10 månader bort.

Svar: Hihi ja men skadad blir man ju 😃 Då håller vi tummarna för dig på måndag!
Mrs Malinski

2013-10-24 @ 20:09:22
URL: http://www.cykelola.blogg.se
Andréa

Jag kör den där mammamageappen jag med. Så himla tråkigt! :) Men förmodligen bra. Om inte annat för att komma ihåg att knipträna.

Svar: Ja inte jättekul men är nog som sagt bra. Har lite magmuskelnsepation så vågar mig i te på nåt annat ännu, så swot
Mrs Malinski

2013-10-24 @ 20:10:36
URL: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Anki

Låter som en bra plan! :)
Du är du laddad för att åka med pulka bakom skidorna till nästa år! :)

Svar: Självklart är jag laddad! Peter vill gärna åka upp redan över nyår, men jag tror det är för tidigt :)
Mrs Malinski

Karin O

Lycka till!:) Kommer nog att gå strålande. Själv har jag varit på gymmet tre gånger den här veckan... efter några veckors svacka/förkylningar. Tänker att jag ska passa på för sedan blir det nog vila ett tag;)

Svar: Härligt med gymnastik,
Mrs Malinski

2013-10-31 @ 04:48:26
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Cissi

Åh grattis vad kul med en liten tjej. Har tänkt på dig hur allt gått och så och totalt glömt gratta! Det där med formen är spännande. Efter tre barn på fem år vet jag att det går bara man som sagt skyndar långsamt. Men det är lättare sagt än gjort! Njut av bebistiden nu! Alla säger det så även jag: Det går så attans fort!

Svar: Tack :) Ja kroppen är verkligen inte som för nåt år sedan ;)
Mrs Malinski

2013-11-21 @ 21:09:41
URL: http://www.cicilina.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0