Blivande lattemamma?

Hämtade en ny leverans av kaffe igår från Nespresso. Köpte även med en chokladkaka samtidigt. Oväntat god mörk choklad med kaffesmak (var dock lite mindre kakao (57%) jämfört med de 70 jag brukar köpa).
 
När jag kom hem var det lagom med en eftermiddagsfika. Normalt sett på jobbet dricker jag inte kaffe varje dag. Har börjat dricka te på förmiddagen och ibland hoppar jag över eftermiddagskaffet.
Frågan är om jag kommer vilja hoppa över det när jag kommer spendera mer tid hemma framöver och det finns tillgång till betydligt godare kaffe. Gäller nog att inte lyxa för mycket med latte och fikabröd varje dag. Få in bra och nyttiga rutiner till vardags. Måste säga att jag var mer sugen på nektarinen och de torkade aprikoserna än chokladen. Det gäller att ha goda nyttigare mellanmål hemma så att inte chokladkakan lockar varje dag.
 
För jag vill väl inte bli en riktig lattemamma och köpa lattehållare till barnvagnen? ;)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Karin O

Eller... är du säker på att du inte vill det?:D
latte och choklad är ju så gott haha!

Svar: Nä säker är jag definitivt inte ;) Älskar choklad och latte, men inser att jag nog måste se till att inte skena iväg för mkt med gottigheterna :)
Mrs Malinski

2013-09-10 @ 14:07:13
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Guldmulten

Haha nä ingen hållare snäälla! :)

Svar: Nä det blir ingen hållare!! Tänker inte gå runt här i villaområdet eller i Oset o dricka latte. Det får bli hemma eller på café :)
Mrs Malinski

2013-09-10 @ 17:04:41
URL: http://guldmulten.blogg.se
ola

Jag retade en del i föräldragruppen som hade hållare på sina vagnar men jag kan ärligt säga att jag ett fåtal gånger saknade en själv. :-)

Svar: Haha är det verkligen så.
Mrs Malinski

2013-09-10 @ 22:04:48
URL: http://www.cykelola.blogg.se
Sara

Men det är väl klart du ska skaffa hållare! Det gäller ju att ta tillvara på vuxennjutningen med att dricka kaffe i lugn o ro som det oftast är ute på barnvagnspromenad. Tänk bara att få ta en lång (ostörd) myskaffe när bebben sover i vagnen :)Vi hade ingen hållare men jag tog ofta med mig kaffet ut i dricktermos ändå.

2013-09-11 @ 21:40:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0