Intensiv helg

Har länge velat lära mig att crawla. Gjorde ett försök i våras men kände tidigt av nästäppa och flåsighet under graviditeten så kändes jobbigt och onaturligt att andas under vattnet.
Förra terminen anordnades det en nybörjarkurs i vår klubb men som höggravid var inte heller det aktuellt.
Denna termin skulle det dessvärre inte bli nån nybörjarträning. Så när det kom upp ett förslag om att ha en intensivkurs en helg var jag inte sen med att anmäla mig. Var dock väldigt osäker in i det sista då Bianca varit väldigt mammig och knappt velat vara hos Peter på kvällstid senaste veckorna. Vi tog iallafall beslutet att det måste fungera eftersom jag så gärna ville göra detta. 

Helgen har varit helt suverän. Jag är lyrisk och jag kan nu crawla. Dessutom har Peter och Bianca haft en supermysig helg utan problem. Bra för alla tre :)

Idag är jag dock trött. Inte van att träna 8 timmar på 2,5 dag. Teori varvat med mest praktik. 3h i fredagskväll, 3h på lördagsförmiddag, 2h i lördagskväll och 3h på söndag förmiddag.
Helt fantastisk att det ändå var så lätt att lära sig crawla, vilket jag inte trott.

Avslutade söndagen med bråksimning (övning på triathlonstart). Som ofta är jag feg innan men klarade det utan problem. 15 personer som skulle simma i bredd på två banor. Fick ta några bröstsimtag men sen kunde jag fortsätta på med min crawl utan att vara stressad. Så imponerad och nöjd över mig själv och helgen.






Kommentarer
Anki

Vad kul att lära sig crawla. Och roligt att det gick så bra också! :) Både för dig och för Peter och Bianca! :)

Lina

Guu så kul!! Välkommen in i simbubblan :)!

2014-02-10 @ 21:52:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Guldmulten

Jösses vilken energi du har :)
Skönt att det gick bra med lilltjejen!

2014-02-11 @ 08:54:38
URL: http://guldmulten.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0