Löpning?

Löpning eller snarare jogg i korta sekvenser. Premiär för de första trevande stegen i lördags. Har inte känt mig tillräckligt stark i bäckenbotten för att börja löpträna. Min tanke var att börja 4 månader efter förlossningen. Jag testade lite lätt en vecka innan.

Värmde upp med en promenad på 8 min därefter jogg i 1 min. Promenad i 4 min sen jogg igen 1 min. Ökade sedan jogg till 2 min. Så väldigt väldigt lätt, men jag skyndar långsamt. Satsar på 2 cykelpass per vecka (där sparar jag inte på krafterna lika bra ;). 1 mammacore och lite lätt styrka 1 ggn/vecka.
Kommer trappa upp löpningen successivt men långsamt. Ska öka styrkan lite och köra på med mina två cykelpass. Känns som en bra balans just nu. Jag tar en månad i taget.

Köpte för ett tag sedan hem en burk med lakritsrotspulver. Har bara använt det en gång i paleochokladbollar men tyckte det smakade sådär. Efter tips att blanda i pulver i hallonsmoothien, var jag tvungen att testa. Mycket gott måste jag säga.
Jag blandade kvarg, mjölk, halvtinade hallon och ett par tsk lakritspulver.









Kommentarer
Lina

Låter som en bra balans med träningen!

Kul att du gillade hallonsmoothien med lakritspulver :)

Svar: Ja mycket bra tips. Kommer absolut bli fler ggr!
Mrs Malinski

2014-01-27 @ 22:06:49
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Karin

Bra jobbat! Gäller nog att skynda sakta. Jag känner mig verkligen långt ifrån stark i kroppen... tog små joggingsteg över övergångsställen under gårdagens powerwalk, men det var inte någon särskilt behaglig upplevelse. Men det kan ju vara bra att ha något att längta efter också:)

Svar: Tror inte det är fel. Hellre skynda långsamt och längta lite. Har verkligen ingen lust med bakslag o framfall el annat olustigt. Bättre att satsa på stark på sikt.
Mrs Malinski

2014-01-28 @ 03:17:02
URL: http://karinolofsson.se
Karin

Håller med! Har ändå inte kunnat hålla mig helt. Blev några joggingsteg på bandet häromdagen, men bara några. Inte direkt en hel joggingtur...

Så man kan ta med vagnen på gymmet hemma med? Wow, trodde jag inte! Märks att träning även är en mammatrend:)

2014-01-31 @ 02:40:20
URL: http://karinolofsson.se
sannas rum

Vad duktig du är! :)

2014-02-13 @ 21:32:59
URL: http://sannasrum.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0