Löptävlingspremiär

Första loppet på länge. Anmälde mig till Vansbro kvartsmarathon under min graviditet. Tyckte att typ 10 km skulle vara ett lagom mål 9 månader efter förlossning. Kändes som att då borde jag vara i god löpform. Nu har det inte riktigt gått så bra med just löpformen.
Kom dock in i ett hyfsat bra flyt sista fyra veckorna. 2-3 pass i veckan. Distans blandat med intervaller och backträning. 
Efter två besök hos osteopaten kändes min kropp betydligt bättre. Fick tillbaka svanken och rättade till en massa snett i kroppen. 
Hade dock bara kommit upp i en distans på 6 km. Bäckenbotten ömmade och fick akut behov av en toalett under de sista försöken att springa längre. Så när jag stod på startlinjen i Vansbro förra veckan sa jag till sambon att det kan vara så att jag får promenera sista kilometrarna, men att jag gör ett försök.

Vansbro är inget slätt asfaltslopp. Nu var korta sträckan inte alls så kuperad som halvan o hela. Men flera kilometrar på smal och knixig stig där kilometerpriset rann iväg.
Vågade inte heller trycka på i loppet då jag inte visste vad som skulle hända.
Hade ett skönt flyt hela loppet och kunde springa på lite extra sista kilometrarna. Jag klarade att springa hela 10,2 km utan att få problem.
10,2 km ren njutning i fin miljö. Tiden blev 58:16. Långt ifrån rekordtid men efter graviditet och dålig löpform är jag mer än nöjd.
Fick en kick av att jag klarade det och nu vill jag springa mer. Funderar på nya mål i höst.






Kommentarer
Andréa

Härligt! Och grattis till fin prestation!

2014-07-08 @ 10:37:02
URL: http://www.lopningolivet.se
Guldmulten

Bra jobbat!!!
En annan som inte kommit under timman riktigt på milen tycker ju såklart att det är en kanontid :)

2014-07-08 @ 11:55:15
URL: http://guldmulten.blogg.se
Anki

Ligger lite efter med bloggläsandet så läste först nu.
Grymt sprunget! Så härligt att känna att du börjar kunna springa riktigt igen. Måste vara otroligt härligt! :)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0